Çarşamba, Haziran 18

Haber7

Türkiye’de turizm sektöründeki fiyat fırsatçılığı, Türkiye’nin bacasız sanayisini tehdit etmeye devam ediyor. Gelen son rakamlar rekabet etiğimiz ülkelere karşı avantajlarımızın azaldığını gösterirken yetkililerin bu konuda acilen tedbir alması gerekliliğini de net bir şekilde ortaya koydu.

Özellikle fahiş fiyatlarda yaşanan durumu Sapanca-İtalya karşılaştırmasıyla bir kez daha gözler önüne seriliyor.

Son dönemde tatil bölgelerindeki yüksek fiyat politikası, turizm potansiyelini olumsuz etkileyerek ülke imajına ciddi zarar veriyor. Hatta uzun dönem projeksiyonunda Türkiye’nin milyarlarca dolarını riske atıyor.

Türkiye’nin milyarlarca doları tehlikede! Bacasız sanayiye ‘fırsatçılık’ kurşunu

SAPANCA’NIN YARI FİYATINA ŞATO TATİLİ

Sapanca’daki fiyatlandırmalar durumun ne kadar vahim olduğunu ortaya koyuyor. Haziran ayının sonunda Sapanca’da 5 gecelik bungalov tatili fiyatının yaklaşık 41 bin TL’ye ulaşması şaşkınlık yarattı.

Aynı tarihler için yapılan karşılaştırmada İtalya’nın Gualdo Cattaneo bölgesindeki tarihi şatoda 5 gece konaklama fiyatının yaklaşık 24 bin TL ile çok daha uygun olduğu görülüyor.

TURİSTİN ROTASI DEĞİŞMEYE BAŞLADI

Bu çarpıcı fiyat farkı sosyal medyada gündeme gelirken, turistlerin tercihlerini doğrudan etkilediği belirtiliyor.
 

Yüksek fiyat politikaları, Türkiye’nin turizm rekabetindeki konumunu zayıflatırken, İtalya, İspanya ve Yunanistan gibi alternatif destinasyonların daha avantajlı hale gelmesine yol açıyor.

İSPANYA ALDI BAŞINI GİDİYOR

Öte yandan, İspanya’nın turizm performansının Türkiye’yi ikiye katlaması, sektörün içinde bulunduğu durumun ciddiyetini bir kez daha gösteriyor. 2024 yılında İspanya 94 milyon turist ağırlayıp 126 milyar Euro turizm geliri elde ederken, Türkiye’nin 62,2 milyon turistten kazancı 60 milyar dolar seviyesinde kaldı.

Türk turizmini baltaladılar! İspanya Türkiye’yi ikiye katladı, Yunan rakamlardan memnun

Turizm uzmanları, Türkiye’nin fiyat politikasında ciddi bir dönüşüme gitmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Özellikle destinasyon bazında fiyat rekabetçiliği ve turist deneyimini iyileştirecek stratejilerin hayata geçirilmesi gerektiği vurgulanıyor. Aksi takdirde Sapanca örneğinde olduğu gibi, ülkenin birçok popüler bölgesi alternatif tatil yerleriyle kıyaslandığında geri planda kalmaya devam edecek.

 


Editör Hakkında


1989 İstanbul doğumlu olan Fuat Öner, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İnternet Gazeteciliği-Yayıncılığı ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme bölümlerinden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sosyal Medya Yönetimi’nde yüksek lisans Eğitimini tamamladı.
Medya sektörüne 2008 yılında adım atan Öner, Star TV ve Habertürk gazetelerinde çeşitli görevler üstlendi. 2012 yılında Kanal7 Medya Grubu’na haber editörü olarak katılan Öner, şu anda Haber7.com’da Yayın Koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Evli ve bir çocuk babasıdır.

Paylaşmak
Exit mobile version