HABER7
İstanbul’da 23 Nisan’da meydana gelen 6.2’lik deprem megakente ve bölgeye yapılan dev projelerin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Muhalefetin tüm engellemelerine rağmen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kararlı duruşuyla hayata geçirilen yatırımlar, deprem ve doğal afet gibi kriz durumlarında İstanbul’un kesintisiz ulaşımını sağlamak için hassas önem taşıdığı ortaya çıkarken, CHP yönetimi şimdi de ‘Kanal İstanbul’ bahanesiyle yeni projelerin hayata geçirilmesini engelleme girişiminde bulunuyor.
DEPREM SONRASI İSTANBULLU YENİ YOLLAR SAYESİNDE TAHLİYE OLDU
İstanbul’da yaşanan 6.2’lik depremin ardından paniğe kapılan İstanbullular yollara döküldü. Milyonlarca insanın aynı anda yola çıkmasıyla birlikte, depremden dakikalar sonra İstanbul’da E-5 karayolu, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü‘nde trafik adeta durma noktasına geldi.
İstanbul trafiği içinden çıkılmaz bir hal alırken milyonlarca insanın tahliyesi ise son dönemde yapılan köprü ve otoyollardan gerçekleşti. İstanbul trafiğinin yoğun olduğu anlarda vatandaşlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu‘na yönlendi. İstanbulluların büyük bir bölümü şehir dışına ulaşımını Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile gerçekleştirdi.
Öte yandan İstanbulluların kentin dışına çıkışında ana aktör olarak yine Marmara bölgesine yapılan Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü hayati önem taşıdı. Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’un tahliyesi senaryolarında da yer alan büyük projeler, muhtemel bir felaket senaryosunda Batı’ya geçişin 1915 Çanakkale Köprüsü’nden, Anadolu’ya geçişin ise Osmangazi Köprüsü‘nden sağlanacağı belirtiliyor. Felaket senaryosu anında İstanbul-İzmir Otoyolu‘nun da milyonlarca insanın geçişinde etkili rol oynaması bekleniyor. Geçtiğimiz yıllarda planlanarak hayata geçirilen bu altyapı sayesinde, olası bir afette güvenli ve hızlı tahliye koridorları sağlanmış olacak.
YENİ PROJELERE ‘KANAL İSTANBUL’ BAHANESİYLE ENGEL OLMAYA ÇALIŞIYORLAR
Muhalefet partilerinin tüm engel çabalarına rağmen hükümetin kararlı duruşuyla yapılan dev yatırımların deprem ve kriz anlarındaki önemi geçtiğimiz gün yaşanan depremle bir kez daha ortaya çıkarken, CHP yönetimi büyük projelere karşı duruşunda ise yine bir değişikliğe gitmiyor. Uzun yıllardır, yapılan tüm projelere karşı çıkan CHP şimdi de ‘Kanal İstanbul’ bahanesi adı altında yeni yol ve köprülere karşı çıkıyor.
İstanbul’un trafik yükünü azaltmak için kente yeni inşa edilen köprüler ve yollar muhalefetin hedefinde. Megakente yapılacak 6 köprüyle trafik yükünün ve olası felaket senaryolarında insanların ulaşımının kolaylaştırılması hedeflenirken, Özgür Özel başkanlığındaki CHP yönetimi eski projelerde olduğu gibi yeni yapılacak köprü ve onlarca kilometrelik bağlantı yollarını eleştiriyor.
CHP’nin son hedefi ise Kuzey Marmara Otoyolu‘ndaki Sazlıdere Köprüsü oldu. İstanbul’un batısında başlayan ve Sakarya’nın Akyazı ilçesine kadar uzanan Kuzey Marmara Otoyolu kapsamındaki çalışmalar hızla devam ederken, Özel bu projeye kapsamında yapılacak ve ilçeler arası geçişi sağlayacak köprü ve viyadükleri de ‘Kanal İstanbul’ diyerek hedef aldı. Proje kapsamındaki ilk köprünün ayakları dikilerek yükselmeye başladıkça, muhalefetin eleştirileri de giderek artıyor. Tüm engellemelere rağmen kararlılıkla yürütülen proje sayesinde Başakşehir ve Ispartakule gibi yoğun nüfusun yaşadığı bölgelerdeki trafiği önemli ölçüde azaltması bekleniyor.
İSTANBUL TRAFİKTE DÜNYA BİRİNCİSİ OLDU
Muhalefet İstanbul’un trafiğini rahatlatması ve acil durumlarda güvenli geçiş güzergahı olarak kullanılması planlanan köprü ve viyadüklere karşı çıkarken İstanbul dünya trafik birincisi oldu. Son verilere göre İstanbullular yılda 105 saat trafikte bekliyor. Bu süre New York’taki 102 saat ve Chicago’daki 102 saat gibi dünyanın diğer büyük metropollerini geride bıraktı.
Editör Hakkında
Yalçın Taşbaşı 1991 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da, üniversite eğitimini ise Kayseri’de Erciyes Üniversitesi’nde tamamladı. 2014 yılında gazetecilik bölümünden mezun olmasının hemen ardından vatani görevini tamamlayarak iş hayatına giriş yaptı. 2015 yılında yeniakit.com.tr’de internet editörlüğü görevine başladı. Burada 7 yıl süren görevinin ardından 2022 yılında Haber7.com’da özel haber editörü olarak göreve başladı ve çalışmalarına devam ediyor.