Pazartesi, Ekim 28

Savunma alanında teknolojik gelişmeleri değerlendiren TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit, F-16’nın radar kesit alanıyla ilgili ders niteliğinde açıklamalarda bulundu.

F-16’nın radara göründüğünü, “Angut gibi, kabak gibi ortada.” ifadeleriyle betimleyen Akşit, şu ifadeleri kullandı:

“F-117 bombardıman uçağı… Bir kuştan daha küçük. 

F-35… Biraz daha büyük olsa da yine kuştan küçük; kuşun yarısı kadar. 

Dev gibi B-2 bombardıman uçağı… Devasa bir uçak. Radarda mini minnacık.

F-22’nin izi: 0.0001. Radarda uçağı görmüyorsun bile.

Peki ya F-16? Angut gibi gözüküyor, kabak gibi ortada.”

KAAN’A F-22 RAPTOR AYARINDA MOTOR

Konuşmasının devamında, “Allah’a şükür böyle bir motor tasarlayacak teknolojimiz var” diyen Prof. Dr. Mahmut Akşit, KAAN’ın oyun değiştiren “Super Cruise” özelliğinin dünyada sadece 3 ülkede olduğunu belirtti.

KAAN’ın motor gücünü anlatan Akşit’in açıklamaları şöyle:

“Super Cruise özelliği olan dünyada 2-3 uçak var. KAAN dördüncü olacak. 

Uçakların süpersonik olarak uçmak için motor kısmında ilave bir yakıcı var. F-16, Eurojet, Tornado art yakıcıyı çalıştırmak zorunda. Çalıştırınca arkada koca bir alev infrared tarayıcılarda hemen gözükür. 

İşte Super Cruise yeteneği sayesinde F-22’ler, bizim KAAN uçağımız art yakıcıyı çalıştırmadan ses hızını geçebilecek. Biz motoru öyle tasarlıyoruz. Allah’a şükür böyle bir motor tasarlayacak teknolojimiz var.”

Paylaşmak
Exit mobile version