Bakan Uraloğlu, en temel hedeflerinin, Türkiye’nin yeni yüzü ve vizyonuyla ulaşım ağlarını zenginleştirmek ve kaliteyi artırmak olduğunu söyledi.
Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı SETA’nın aylık yayınlanan dergisi Kriter’in Mart 2025’te çıkan 99. sayısında Kriter Dergi Genel Yayın Koordinatörü Mustafa Caner’e konuşan Abdülkadir Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesinin detaylarını ve bakanlığın uhdesindeki son gelişmeleri açıkladı.
İpek Yolu gibi tarihi ticaret yollarının modern devamı niteliğinde üç önemli ticaret rotasından Türkiye’nin kilit noktasını teşkil ettiği Orta Koridorla ilgili bilgiler veren bakan Uraloğlu şunları söyledi: ”Kalkınma Yolu Projesi ile seyahat sürelerinde çok ciddi bir kısalma sağlayarak taşımacılar için büyük bir avantaj oluşturacağız. Günümüzde Çin’den kalkan bir gemi Londra’ya; Ümit Burnu üzerinde yaklaşık 45 günde, Kızıldeniz’den ise yaklaşık 35 günde ulaşabiliyor. Kalkınma Yolu Projesi tamamlandığında bu süre sadece 25 günde gerçekleştirilebilecek. Arada 10 gün fark var ve bu farkın ne denli değerli biliyoruz. ‘Yeni İpek Yolu’ olarak adlandırdığımız bu dev proje ile ülkemizin ekonomik ve jeopolitik gücünü daha da güçlendireceğiz.”
Yol sayesinde yatırım geldiğini vurgulayan Uraloğlu, ulaştırma projelerini geçtikleri yerlere canlılık getiren, bereketlendiren nehirlere benzetti ve Osman Gazi Köprüsü örneğini verdi: “İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü’nün hayata geçmesiyle otoyol güzergahı üzerindeki Organize Sanayi Bölgesi sayısının kısa sürede neredeyse ikiye katlandığını görüyoruz.”
Kalkınma Yolu Projesinin, sadece hayata geçirilmesiyle değil, inşa aşamasında bile dev bir ekonomik ivme ve istihdam oluşturacağını anlatan Uraloğlu, “İnşaat sektörü, istihdam oluşturma ve ihracatı artırma potansiyeliyle kalkınma sürecindeki ülkelerin lokomotif sektörlerinden biri. Çimento, demir-çelik, seramik, mobilya, cam sanayi ve lojistik gibi 150’ye yakın yan sektörü besleyen bu sektör, doğrudan ve dolaylı olarak ekonomiye katkı sağlıyor. Bu nedenle, proje paydaş ülkelerin ekonomileri açısından da stratejik bir öneme sahip.” diye ekledi.
Ankara merkezli yüksek hızlı tren ağının oluşturulması hedefi kapsamında şu anda; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri hızlı tren hatlarının yapım çalışmalarına devam ettiklerini kaydeden Uraloğlu, “İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattımızdan sonra tamamen yeni bir hat olacak Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık. Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle seyahat süresini 80 dakikaya indireceğiz.” müjdesini de verdi.
İstanbul Havalimanı’na Avrupa’da ilk kez uygulanacak 3 paralel pistle aynı anda 3 uçağın iniş ve kalkış yapabilmesi imkânı sağlayacak “Eş Zamanlı Bağımsız Üçlü Paralel Pist Operasyonları” uygulamasını 17 Nisan’da hizmete alacaklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Bu sistem hayata geçtiğinde İstanbul Havalimanı daha çok uçuş operasyonu gerçekleştirerek Avrupa’nın en yoğun havalimanı olacaktır” diye konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Bizim siyaset anlayışımızda yol medeniyettir” sözünü düstur edinen bir anlayışla çalıştıklarını belirten Bakan Uraloğlu, karayolu ulaşımında dönüşüm gerçekleştirdiklerine dikkat çekti.
En önemli sayılacak meselelerin başında gelen yol güvenliğinde önemli ilerleme olduğunu hatırlatarak konuyu verilerle açıkladı: “Kara yoluna yaptığımız bu yatırımlarla bugün artık vatandaşlarımız çok daha güvenli ve konforlu yollarda seyahat edebiliyor. 23 sene önce ülkemizde 8,6 milyon araç varken bugün bu sayı 31 milyonu geçiyor. Bu süreçte 100 milyon taşıt-kilometre başına düşen can kaybı oranını 5,72’den 1,29’a düşürerek trafik güvenliğinde önemli bir ilerleme kaydettik.”
Bakan Uraloğlu, Kriter’e verdiği demeçlerde deniz ulaşımı, yerli milli uydu çalışmaları gibi birçok başlığa değindi.
KAYNAK: HABER7
Editör Hakkında
2017’de İstanbul Üniversitesi Gazetecilik bölümünden mezun oldu. Meslek hayatına ilk olarak Genç Dergi’de başladı. Daha sonra Sadece haber.com’da internet haberciliğine başladı.
2019 yılında Haber7.com ailesine dahil olan Koçin, ”Ekonomi ve Otomobil Editörü” olarak meslek hayatına devam etmektedir.