Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, tüketicilerin aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalardan korunması amacıyla Reklam Kurulu’nun çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi. Bu kapsamda, yılın ilk altı ayında gıda, sağlık, iletişim ve örtülü reklamlar gibi birçok sektöre ilişkin dosyalar değerlendirildi.
İncelenen 12 bin 499 dosyadan 11 bin 657’si başvuru koşullarını taşımadığı veya kapsam dışı olduğu için işleme alınmazken, kalan 842 dosyadan 838’i kurul gündeminde değerlendirilerek karara bağlandı. Dört dosya için ise kurul kararı öncesi tedbiren durdurma uygulandı.
838 DOSYADAN 753’Ü MEVZUATA AYKIRI BULUNDU
Reklam Kurulu’nun karar verdiği 838 dosyadan 753’ü mevzuata aykırı bulundu. Bu dosyalarda 456’sı için durdurma cezası, 17’si için durdurma ve erişim engeli, 2’si için düzeltme, 225’i için idari para ve durdurma cezası, 13’ü için ise idari para, durdurma ve erişim engeli cezası verildi.
Ayrıca 40 dosyada sadece erişim engeli tedbiri uygulanırken, 85 dosya için herhangi bir mevzuata aykırılık tespit edilmedi.
“KARANLIK TİCARİ TASARIM”
Açıklamada, son dönemde elektrikli araçların menzil tanıtımları ile dijital içerik platformlarında “karanlık ticari tasarım” olarak tanımlanan karmaşık abonelik süreçlerinin de Reklam Kurulu gündemine geldiği bilgisi paylaşıldı.
Tüketicilerin indirim kampanyalarında mağduriyet yaşamamaları adına dikkat etmeleri gereken hususlara da yer verilen açıklamada, alışveriş öncesi ihtiyaçların belirlenmesi, satıcılar hakkında ön araştırma yapılması ve internet güvenlik unsurlarının kontrol edilmesi önerildi.
Editör Hakkında
2017’de İstanbul Üniversitesi Gazetecilik bölümünden mezun oldu. Meslek hayatına ilk olarak Genç Dergi’de başladı. Daha sonra Sadece haber.com’da internet haberciliğine başladı.
2019 yılında Haber7.com ailesine dahil olan Koçin, ”Ekonomi ve Otomobil Editörü” olarak meslek hayatına devam etmektedir.